Kalendarz
Logo tłumacza migowego
24 maj2018

W dniach 22-23 maja 2018r. uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej
w Krzemieniewicach udali się na wycieczkę do Zakopanego. We wczesnych godzinach porannych, pożegnani przez rodziców, pełni energii i w dobrych humorach wyruszyliśmy
w drogę na Podhale. Opiekę nad dziećmi sprawowały panie: Agnieszka Świstak, Aleksandra Magiera-Janczura i Karolina Magnuszewska.

Po kilku godzinach przyjemnej podróży dotarliśmy do Chabówki koło Rabki, która przywitała nas piękną, słoneczną pogodą. W Chabówce zwiedziliśmy Skansen Taboru Kolejowego, w którym znajduje się najbogatsza w Polsce kolekcja związana z historią kolejnictwa. Następnie udaliśmy się prosto do stolicy polskich Tatr – Zakopanego. Pierwszym celem naszej wycieczki była Gubałówka – podłużne wzniesienie o wys. 1126m n.p.m.
z którego rozciąga się niesamowita panorama gór. Jak przystało na prawdziwych turystów zdobyliśmy szczyt o własnych siłach – wszyscy uczestnicy wycieczki dzielnie, krok po kroku, wspinali się na wzniesienie, podziwiając coraz to piękniejsze widoki. Po niespełna godzinnej wędrówce, byliśmy już na górze, gdzie zrekompensowaliśmy sobie trud wyprawy pysznymi lodami i innymi słodkościami. Drogę powrotną pokonaliśmy kolejką linowo-terenową, która była nie lada atrakcją dla dzieci. Następnie zatrzymaliśmy się na regionalnym targu, gdzie zakupiliśmy smaczne oscypki. Kolejnym punktem był spacer ul. Krupówki, podczas którego wstąpiliśmy do Muzeum Tatrzańskiego. Około godziny 17.00 udaliśmy się w stronę pensjonatu, w którym mieliśmy spędzić jedyną noc na wyjeździe. Willa Karolcia przywitała nas bardzo gościnnie. Na początek zjedliśmy pyszną obiadokolację w tradycyjnej góralskiej restauracji. Później spędzaliśmy czas na świeżym powietrzu – amatorzy gry w piłkę nożnej mogli skorzystać z boiska w ogrodzie, zaś najmłodsze dzieci z placu zabaw. Wieczorem zorganizowaliśmy także ognisko, na którym upiekliśmy pyszne kiełbaski. Pierwszy dzień zakończył się grą w bilard oraz dyskoteką, na którą chętnie przybyli wszyscy fani tańca.

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się pysznym śniadaniem, po którym wyruszyliśmy na spotkanie z przewodnikiem. W trakcie objazdowej wycieczki po Zakopanem zwiedziliśmy Kaplicę w Jaszczurówce, skocznie narciarskie, Sanktuarium na Krzeptówkach, Stary Kościół przy ul. Kościeliskiej oraz Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Głównym punktem był jednak spacer Doliną Kościeliską, która jest najpopularniejszą i jedną z najpiękniejszych dolin w Tatrach. W trakcie pieszej wędrówki poznaliśmy historię Doliny, a także ciekawostki związane z jej fauną i florą. Po dłuższym spacerze dotarliśmy na Halę Pisaną, gdzie przy szumie bystrego potoku mogliśmy odpocząć i posilić się przed drogą powrotną. Po drodze zatrzymaliśmy się przy bacówce, gdzie wyrabiane i sprzedawane są różnego rodzaju górskie sery.

Czas spędzony w Zakopanem mijał nam bardzo miło, ale również szybko. W godzinach popołudniowych musieliśmy wyruszyć w drogę do domu. Na szczęście, czekała na nas jeszcze jedna przyjemność – wizyta w ulubionej restauracji McDonald’s. Późnym wieczorem dotarliśmy bezpiecznie do szkoły, gdzie czekali już na nas stęsknieni rodzice. Wszyscy zgodnie uznali, że wycieczka bardzo się udała i rozpoczęli planować kolejną już za rok.

Wpisany przez: MS

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia