Uczennice klasy 4b w tym roku szkolnym realizują innowację pedagogiczną na lekcjach języka angielskiego. Mają okazję sprawdzić, czy faktycznie czytanie ze zrozumieniem w obcym języku jest ich supermocą. W tym tygodniu wróciłyśmy do Londynu, tym razem to Dino, a właściwie nie on, tylko podstępny mały Sam jeden z głównych bohaterów książeczki
z serii Pearson English Reader – ‘Dino’s Day in London zabrał nas tam w podróż.
Treść książek w języku angielskim jest dopasowana do wieku uczniów. Praca z książką składa się z trzech etapów: wprowadzenia do książki - pre-reading, samodzielnego czytania
w domu – selfreading, pracy z tekstem w klasie - whilereading oraz post-reading, czyli ćwiczeń utrwalających materiał leksykalny i gramatyczny lektury.
W trakcie czytania uczeń:
– wzbogaca zakres słownictwa z języka angielskiego,
– rozwija umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem,
– rozwija wszystkie sprawności językowe zawarte w podstawie programowej,
– poznaje autentyczny, żywy język,– doskonali umiejętność współpracy w grupie,
– pobudza swoją wyobraźnię,
– pracuje nad koncentracją i skupieniem,
– rozumie wypowiedzi w języku angielskim,
– buduje swoją pewność siebie,
– wyszukuje konkretne informacje w tekście oraz rozumie kontekst wypowiedzi pisemnej,
– przejmuje odpowiedzialność za swój proces nauki.
To tylko niektóre z korzyści, jakie daje nam czytanie.
Wpisany przez: KP