Kalendarz
Harmonagrm
Galerie
Kontakt Konatkt
herb
Gmina
Gorzkowice
Logo tłumacza migowego
22 mar2024

#LaboratoriaPrzyszłości – Photony – roboty (koty) na lekcji języka angielskiego SP Gorzkowice

ele kształcenia językowego wyznaczone przez podstawę programową dla języków obcych nowożytnych: skuteczne porozumiewanie się w języku obcym, w mowie i w piśmie, poprawność językowa nie jest nadrzędnym celem dydaktycznym, choć odgrywa istotną rolę, uczeń współdziała w grupie, wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem, stosuje strategie komunikacyjne, posiada świadomość językową, korzysta ze źródeł informacji w języku obcym m.in. za pomocą TIK.

Wszystkie te elementy wystąpiły podczas interdyscyplinarnej lekcji języka angielskiego w klasie 5 b – grupa dziewczynek.  ‘Classroomlanguage’ - to temat lekcji, której głównym celem było doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, utrwalenie zwrotów komunikacyjnych wpływających pozytywnie na organizację pracy w trakcie zajęć, współpraca w grupie oraz nauka programowania wg. określonego przez nauczyciela wzoru. 

Po obejrzeniu filmu ‘Classroomlanguage’, korzystając z prezentacji na platformie Canva uczennice samodzielnie tworzyły zwroty do slajdów z pustymi polami.  Następnie grupa zostały podzielone na dwie mniejsze grupy.  Zadaniem uczennic było zakodowanie trasy robota wg. instrukcji podanej przez nauczyciela, tę część zajęć poprowadził nauczyciel informatyki.

Interdyscyplinarność jest odzwierciedleniem tego, jak działamy w codziennym życiu, łącząc wiedzę z różnych dziedzin. W praktyce szkolnej polega to na szukaniu punktów stycznych między przedmiotami lub budowaniu zadań opartych na problemie, przy rozwiązywaniu którego, uczniowie odnoszą się do różnorodnych umiejętności.

Zalety interdyscyplinarności dla uczniów i nauczycieli

Niezależnie od tego, czy interdyscyplinarność przybiera formę złożonych projektów, zadań edukacyjnych realizowanych w czasie lekcji czy drobniejszych aktywności, warto stosować tę formę pracy, ponieważ przynosi liczne korzyści zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli: głębokie przetwarzanie; uatrakcyjnienie zajęć; przygotowanie uczniów do rozwiązywania problemów w realnym życiu oraz w przyszłości, pogłębienie współpracy między nauczycielami różnych przedmiotów; postrzeganie przez uczniów związków i zależności między różnymi dziedzinami nauki; kształcenie różnych strategii rozwiązywania problemów. 

Wpisany przez: MS

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia