Kalendarz
Gorzkowice
Logo tłumacza migowego
21 cze2018

Dnia 06 czerwca 2018 r. uczniowie kl. 3a i 3c S.P. im. H. Sienkiewicza w Gorzkowicach wraz z wychowawczyniami;( p. Anna Salwa, p. Marlena Radojewska-Pechta, p. Magdalena Fila) wybrali się na wycieczkę autokarową do Warszawy.
W Warszawie powitał nas Pan przewodnik. Ponieważ dzień ten był słoneczny i ciepły, wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania budowli, ogrodów i pomników Łazienek Królewskich: Pomniki: F.Chopina,. Teatr na Wodzie, Biały Domek, Wodozbiór, Stara Pomarańczarnia, Belweder, Świątynia Diany.
Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Uczestnicy wycieczki zachwycali się także florą i fauną tego parku, do zdjęć "pozowały" nam przepiękne pawie i liczne wiewiórki. Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu. Widzieliśmy także Liceum im. Stefana Batorego.
Udaliśmy się na posiłek do restauracji McDonald’s, następnie pojechaliśmy zwiedzić kolejny, niezwykle ważny dla uczestników wycieczki obiekt- Stadion Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!
Kolejna atrakcja, która na nas czekała to wizyta na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy pod Zamek Królewski. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo - klasycystycznym. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki (z 1855). Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Odwiedziliśmy Dzwon-który spełnia życzenia. Przewodnik opowiedział nam legendy, a później przeszliśmy przez ul. Piwną i Miodową. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie, gdzie mieliśmy okazję spacerować po średniowiecznych murach i podziwiać Pomnik Małego Powstańca. Dotarliśmy na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty.
To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.

Opracowała
Marlena Radojewska-Pechta

Wpisany przez: MS

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia