19 lip2016
Osoba
Dariusz Olczyk
Kompetencje
Do zadań radcy prawnego należy:
- udzielanie opinii i porad prawnych:
- wójtowi,
- zastępcy wójta, sekretarzowi i skarbnikowi gminy,
- kierownikom referatów i samodzielnym pracownikom,
- kierownikom jednostek organizacyjnych gminy,
- informowanie Wójta oraz pracowników o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
- uczestniczenie w prowadzonych przez Urząd rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego w tym zwłaszcza zawarcie umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości.
- nadzór prawny nad egzekucją należności.
- występowanie w charakterze pełnomocnika Urzędu w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi.
- opiniowanie pod względem prawnym projektów uchwał Rady Gminy.
- Sprawy w postępowaniu sądowym o roszczenia finansowe wszczyna radca prawny na wniosek skarbnika gminy w oparciu o przedłożone mu dokumenty.
- Radca prawny prowadzi repertorium spraw sądowych oraz akta podręczne prowadzonych spraw.
- Po zakończeniu sprawy sądowej i po uzyskaniu tytułu wykonawczego (klauzul wykonalności) tytuł ten wraz z opinią radca prawny przekazuje skarbnikowi gminy do windykacji. W przypadku nie uzyskania zaspokojenia roszczenia, należy sprawę ponownie przedłożyć radcy prawnemu, celem wdrożenia postępowania egzekucyjnego.
- Przed zatwierdzeniem umów nietypowych oraz przy opracowaniu wzorów umów typowych kierownicy referatów są zobowiązani zasięgać opinii radcy prawnego. Radca prawny parafuje ich zgodność z obowiązującymi przepisami i stwierdza,czy w należny sposób zabezpieczone zostały interesy Urzędu.
- Radcy prawnemu należy przedkładać umowy wymienione w ust. l po ich uprzednim parafowaniu przez kierowników referatów i po stwierdzeniu przez nich gospodarczej celowości umowy.
- W przypadku zastrzeżeń co do treści umowy, radca prawny odmawia parafowania i odmowę uzasadnia w opinii prawnej podając, które części umowy są jego zdaniem sprzeczne z przepisami lub uzasadnionymi interesami Urzędu - wskazując na czym ta sprzeczność polega oraz podaje własne propozycje unormowania spornych postanowień umowy.
- Radca prawny opiniuje pod względem prawnym projekty aktów normatywnych Rady Gminy i Wójta.
- Kierownicy referatów oraz inspektor d/s obsługi rady gminy są zobowiązani składać projekty uchwał Rady Gminu radcy prawnemu celem wskazania przez niego właściwej podstawy prawnej.
- Radca prawny, po wskazaniu właściwej podstawy prawnej na projektach aktów normatywnych przekazuje inspektorowi do spraw obsługi Rady Gminy.
- Radca prawny opiniuje projekty aktów prawnych organów nadrzędnych przesłanych do konsultacji.
Wpisany przez: