Kalendarz
Harmonagrm
Galerie
Kontakt Konatkt
herb
Gmina
Gorzkowice
Logo tłumacza migowego
12 sie2019

Osoba

Daria Możdżeń - Sowa - Inspektor d.s. Gospodarowania Nieruchomościami

Kontakt:tel. 44 6818006 wew. 27, pokój nr 18
e-mail: grunty@gorzkowice.pl

Kompetencje:

1. Wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami, a w szczególności:

  1. administrowanie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,

  2. współpraca z sądami oraz organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,

  3. ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości,

  4. wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,

  5. regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego, w tym związanych z nabywaniem gruntów zajętych pod drogi publiczne, doprowadzaniem do zgodności własności gruntów gminnych z faktycznym użytkowaniem na gruncie,

  6. prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem, posiadaniem zależnym, w tym, użytkowaniem wieczystym, użytkowaniem, dzierżawami, najmem, użyczeniem nieruchomości gminnych,

  7. przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej dla nieruchomości stanowiących własność Gminy dla celów sprzedaży, dzierżawy, użytkowania, najmu, zarządu i użytkowania wieczystego, a w szczególności:

    • opracowywanie projektów uchwał,

    • zlecenie rzeczoznawcy majątkowemu sporządzenie operatu szacunkowego,

    • sporządzanie i podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę,

    • przygotowanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów,

    • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do sporządzenia umów notarialnych oraz ustalanie terminów sporządzenia aktów notarialnych,

  8. prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy w przypadkach określonych w/w ustawie, w tym przygotowanie całości dokumentacji formalno-prawnej,

  9. sporządzanie i rejestracja umów użytkowania, dzierżaw, najmu i użyczenia,

  10. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości oraz zasiedzeniem, w tym odszkodowaniami za wywłaszczone nieruchomości, za szkody powstałe wskutek zdarzeń, o których mowa w art. 120 w/w ustawy, do zapłaty ceny nabycia części nieruchomości, o której mowa w art. 113 ust. 3 w/w ustawy, a także do zapewnienia nieruchomości zamiennej,

  11. prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,

  12. przygotowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i zasad polityki czynszowej oraz nadzór nad prawidłowym utrzymaniem zasobów mieszkaniowych i użytkowych stanowiących mienie gminy,

  13. składanie wniosków do sądu o założenie księgi wieczystej oraz o wpis w księdze wieczystej na rzecz Gminy,

  14. prowadzenie spraw z zakresu podziału nieruchomości, a w tym:

  • analiza przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalnoprawnym i częściowo technicznym,

  • wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów,

  1. prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i wymianą gruntów.

2. Wynikające z ustawy kodeks cywilny, a w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw związanych z ochroną własności nieruchomości oraz wynagrodzeniem za bezumowne korzystanie z nieruchomości.

  2. Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy, w tym przygotowanie całości dokumentacji formalno-prawnej.

  3. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości na rzecz Gminy.

  4. .sprawy związane z uwłaszczeniem, udzielanie informacji oraz wydawanie kopii Aktów Własności Ziemi.

3. Wynikające z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy, a w szczególności:

  1. gospodarowanie zasobem mieszkaniowym, w szczególności lokalami socjalnymi, lokalami użytkowymi,

  2. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem lokali socjalnych i lokali zamiennych, a także zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach,

  3. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem tymczasowego pomieszczenia dla mieszkańca w przypadku wykonywania przez komornika obowiązku opróżnienia lokalu,

  4. przygotowywaniem projektów umów o odpłatne używanie lokali mieszkalnych,

  5. sporządzanie protokołu przed wydaniem lokalu najemcy, w którym określony zostaje stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w nim instalacji i urządzeń,

  6. sporządzanie projektów umów pozwalających wprowadzić najemcy ulepszenia i sposób rozliczenia z tego tytułu,

  7. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem lokalu po okresie najmu oraz wzajemnych rozliczeń,

  8. opracowywanie analiz w celu ustalenia stawek czynszu za lokale,

  9. prowadzenie spraw w zakresie ustalania stawek czynszu, w tym obniżonych stawek

  10. prowadzenie spraw związanych z rozkładaniem na raty oraz umarzaniem zaległości z tytułu czynszu

  11. prowadzenie spraw w zakresie podwyższania czynszu,

  12. prowadzenie spraw w zakresie wypowiadania umowy odpłatnego używania lokalu,

  13. prowadzenie spraw o odszkodowania wobec osób które zajmują lokal bez tytułu prawnego,

  14. prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem lokali od innych właścicieli i podnajmowaniem ich osobom, których gospodarstwa domowe osiągają niski dochód,

  15. prowadzenie spraw w zakresie ustalania zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,

  16. prowadzenie spraw w zakresie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,

  17. prowadzenie spraw w zakresie najmu lokali socjalnych,

  18. prowadzenie spraw w zakresie najmu tymczasowych pomieszczeń.

4. Wynikające z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości, w tym:

    • przygotowanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,

    • analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej (operaty geodezyjne),

    • orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,

    • przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądu,

    • kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów.

5. Wynikające z ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji, ustawy o finansach publicznych, a w szczególności:

  1. Prowadzenia spraw związanych z przygotowaniem informacji dotyczącej przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego,

  2. prowadzenia spraw związanych z przygotowaniem informacji dotyczącej mienia jednostki samorządu terytorialnego i współpraca z referatem księgowym w tym zakresie.

Wpisany przez:

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia