Osoba
Daria Możdżeń - Sowa - Inspektor d.s. Gospodarowania Nieruchomościami
Kontakt:tel. 44 6818006 wew. 27, pokój nr 18
e-mail: grunty@gorzkowice.pl
Kompetencje:
1. Wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami, a w szczególności:
-
administrowanie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości,
-
współpraca z sądami oraz organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie gospodarowania nieruchomościami,
-
ewidencjonowanie nieruchomości zgodnie z katastrem nieruchomości,
-
wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,
-
regulacji stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego, w tym związanych z nabywaniem gruntów zajętych pod drogi publiczne, doprowadzaniem do zgodności własności gruntów gminnych z faktycznym użytkowaniem na gruncie,
-
prowadzenie spraw związanych z trwałym zarządem, posiadaniem zależnym, w tym, użytkowaniem wieczystym, użytkowaniem, dzierżawami, najmem, użyczeniem nieruchomości gminnych,
-
przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej dla nieruchomości stanowiących własność Gminy dla celów sprzedaży, dzierżawy, użytkowania, najmu, zarządu i użytkowania wieczystego, a w szczególności:
-
opracowywanie projektów uchwał,
-
zlecenie rzeczoznawcy majątkowemu sporządzenie operatu szacunkowego,
-
sporządzanie i podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, do oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, najem lub dzierżawę,
-
przygotowanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów,
-
przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do sporządzenia umów notarialnych oraz ustalanie terminów sporządzenia aktów notarialnych,
-
-
prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy w przypadkach określonych w/w ustawie, w tym przygotowanie całości dokumentacji formalno-prawnej,
-
sporządzanie i rejestracja umów użytkowania, dzierżaw, najmu i użyczenia,
-
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości oraz zasiedzeniem, w tym odszkodowaniami za wywłaszczone nieruchomości, za szkody powstałe wskutek zdarzeń, o których mowa w art. 120 w/w ustawy, do zapłaty ceny nabycia części nieruchomości, o której mowa w art. 113 ust. 3 w/w ustawy, a także do zapewnienia nieruchomości zamiennej,
-
prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
-
przygotowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy i zasad polityki czynszowej oraz nadzór nad prawidłowym utrzymaniem zasobów mieszkaniowych i użytkowych stanowiących mienie gminy,
-
składanie wniosków do sądu o założenie księgi wieczystej oraz o wpis w księdze wieczystej na rzecz Gminy,
-
prowadzenie spraw z zakresu podziału nieruchomości, a w tym:
-
analiza przedłożonych do zatwierdzenia operatów pomiarowych pod względem formalnoprawnym i częściowo technicznym,
-
wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przekazywanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów,
-
prowadzenie spraw związanych ze scalaniem i wymianą gruntów.
2. Wynikające z ustawy kodeks cywilny, a w szczególności:
-
Prowadzenie spraw związanych z ochroną własności nieruchomości oraz wynagrodzeniem za bezumowne korzystanie z nieruchomości.
-
Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy, w tym przygotowanie całości dokumentacji formalno-prawnej.
-
Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją nieruchomości na rzecz Gminy.
-
.sprawy związane z uwłaszczeniem, udzielanie informacji oraz wydawanie kopii Aktów Własności Ziemi.
3. Wynikające z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy, a w szczególności:
-
gospodarowanie zasobem mieszkaniowym, w szczególności lokalami socjalnymi, lokalami użytkowymi,
-
prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem lokali socjalnych i lokali zamiennych, a także zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych gospodarstw domowych o niskich dochodach,
-
prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem tymczasowego pomieszczenia dla mieszkańca w przypadku wykonywania przez komornika obowiązku opróżnienia lokalu,
-
przygotowywaniem projektów umów o odpłatne używanie lokali mieszkalnych,
-
sporządzanie protokołu przed wydaniem lokalu najemcy, w którym określony zostaje stan techniczny i stopień zużycia znajdujących się w nim instalacji i urządzeń,
-
sporządzanie projektów umów pozwalających wprowadzić najemcy ulepszenia i sposób rozliczenia z tego tytułu,
-
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem lokalu po okresie najmu oraz wzajemnych rozliczeń,
-
opracowywanie analiz w celu ustalenia stawek czynszu za lokale,
-
prowadzenie spraw w zakresie ustalania stawek czynszu, w tym obniżonych stawek
-
prowadzenie spraw związanych z rozkładaniem na raty oraz umarzaniem zaległości z tytułu czynszu
-
prowadzenie spraw w zakresie podwyższania czynszu,
-
prowadzenie spraw w zakresie wypowiadania umowy odpłatnego używania lokalu,
-
prowadzenie spraw o odszkodowania wobec osób które zajmują lokal bez tytułu prawnego,
-
prowadzenie spraw związanych z wynajmowaniem lokali od innych właścicieli i podnajmowaniem ich osobom, których gospodarstwa domowe osiągają niski dochód,
-
prowadzenie spraw w zakresie ustalania zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
-
prowadzenie spraw w zakresie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
-
prowadzenie spraw w zakresie najmu lokali socjalnych,
-
prowadzenie spraw w zakresie najmu tymczasowych pomieszczeń.
4. Wynikające z ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności:
-
Prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń nieruchomości, w tym:
-
przygotowanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
-
analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej (operaty geodezyjne),
-
orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń,
-
przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądu,
-
kompletowanie dokumentów i przekazywanie do ewidencji gruntów.
-
5. Wynikające z ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji, ustawy o finansach publicznych, a w szczególności:
-
Prowadzenia spraw związanych z przygotowaniem informacji dotyczącej przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego,
-
prowadzenia spraw związanych z przygotowaniem informacji dotyczącej mienia jednostki samorządu terytorialnego i współpraca z referatem księgowym w tym zakresie.
Wpisany przez: