Projekt: „ Krok dalej – rozwój edukacji cyfrowej w Gminie Gorzkowice” współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa XI- Edukacja Kwalifikacje Umiejętności, Działanie XI.I -Wysoka jakość edukacji
W dniu wczorajszym tj. 05.06.2019r w Szkole Podstawowej w Gorzkowicach odbyła się lekcja otwarta w ramach realizowanego w szkole projektu pn: „Krok dalej – rozwój edukacji cyfrowej w Gminie Gorzkowice” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Na lekcji uczestniczyli zarówno uczniowie klasy VIc jak i nauczyciele biorący udział w szkoleniu „Nauczanie matematyki w sposób twórczy z wykorzystaniem metod eksperckich i TIK”.
Tematem zajęć była astronomia. Podczas prowadzonych zajęć uczniowie dowiedzieli się czym jest układ słoneczny, atmosfera, przyciąganie ziemskie, zaćmienie, jak dzień zmienia się w noc, dlaczego mamy różne pory roku i ile trwa długość roku na poszczególnych planetach. Uświadomili sobie rolę słońca, księżyca i gwiazd. Poznały teorię budowy świata wg. wielkiego Polaka – Mikołaja Kopernika. Dzieci zapoznały się z określeniem Układ Słoneczny i w oparciu o jego model z nazwami planet. Miały do dyspozycji rysunki z kodami QR, fotografie, rozwiązywały zadania na kartach pracy, a także wykorzystywały na lekcji specjalną kostkę dzięki której wyświetlał się obraz holoviveo.
Ważnym elementem zajęć było zachęcanie uczniów i nauczycieli do korzystania z nowoczesnych metod aktywizujących oraz multimediów: tablicy interaktywnej, rzutnika, laptopa, smartfonów, darmowych aplikacji, tabletów, portalów edukacyjnych itp.
Zajęcia prowadził p. Andrzej Melson, który od 32 lat pracuje jako nauczyciel przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, z wykształcenia mgr fizyki. Jest doradcą metodycznym ds. fizyki pracującym w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego i czynnym nauczycielem fizyki w XXVI Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi. Prowadzi szereg szkoleń z dziedziny, metod aktywizujących, pomiaru dydaktycznego, budowania wizerunku nauczyciela w oczach rodziców, oceniania kształtującego i praktycznego wykorzystania edukacji matematyczno-przyrodniczej w życiu codziennym. Jest propagatorem kształcenia przez zabawę i szukanie kontekstu wykorzystania teorii w praktyce. Autor książek i arkuszy egzaminacyjnych, recenzentem OKE.
Lekcja okazała się ciekawym pomysłem na wymianę doświadczeń pomiędzy nauczycielami i dzieleniem się spostrzeżeniami na temat możliwości korzystania z nowych technologii i metod aktywizujących uczniów.
Serdecznie dziękujemy za udział i przeprowadzenie lekcji.
Tekst: AKK
Wpisany przez: MS