Kalendarz
Gorzkowice
Logo tłumacza migowego
12 cze2019

W dniach 5 - 7 czerwca 2019 r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klas I-VIII SP Krzemieniewice. Czterogodzinna podróż w miłym towarzystwie minęła nam bardzo szybko. Gdy wysiedliśmy z autobusu, wyruszyliśmy zwiedzać Gdynię. Udaliśmy się na Skwer Kościuszki, z którego mogliśmy zobaczyć cumujące przy nabrzeżu zabytkowe okręty Dar Pomorza i ORP Błyskawica oraz statki żeglarskie. arto nadmienić, iż Skwer Kościuszki jest ulubionym miejscem do spacerów mieszkańców Gdyni i turystów. Następnie pojechaliśmy do Sopotu i spacerowaliśmy po najdłuższym drewnianym molo w Europie.
Drugiego dnia wyruszyliśmy do Oliwy. Tam poszliśmy do Katedry gdzie wysłuchaliśmy koncertu organowego. Oliwskie organy są słynne na całym świecie, a ich brzmienie przyciąga tysiące słuchaczy. Z przewodnikiem udaliśmy się na Gdańską Starówkę. Zwiedzaliśmy Bazylikę Mariacką zwana często „Koroną Gdańska”, największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły. Potężne jej mury i wieże wznoszą się wysoko nad panoramą miasta oraz nad rozległą okolicą. Obowiązkowo zrobiliśmy też zdjęcie przy fontannie Neptuna. Potem udaliśmy się nad Motławę, gdzie wysłuchaliśmy historii gdańskiego portu, podziwialiśmy yspę Spichrzów i zwiedziliśmy zabytkowy Żuraw. Zakupiliśmy też różne pamiątki związane z morzem i Trójmiastem.

Po obiedzie pojechaliśmy na plażę, wygrzewaliśmy się w słońcu oraz kąpaliśmy się w morzu, owiewani morską bryzą. Po powrocie do pensjonatu zostało zorganizowane ognisko oraz mecz piłki koszykowej.

Trzeciego dnia wycieczki spakowaliśmy się i po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Ostatni punkt naszej podróży to zwiedzanie zamku krzyżackiego w Malborku. Był rzeczywiście ogromny, pełen wielkich komnat i mrocznych zakamarków. Łatwo było się tam zgubić. W zamku obejrzeliśmy zbroje, jakie nosili Krzyżacy i broń, jaką się posługiwali. Widzieliśmy też wyposażenie kuchni, spichlerz i skarbiec zakonny oraz średniowieczną toaletę. Dowiedzieliśmy się, jak zakonnicy ogrzewali swoje ogromne zamczysko. Bardzo ciekawa była kolekcja wyrobów z bursztynu. Gdy już opuściliśmy mroczne mury krzyżackiej stolicy, udaliśmy się do domu.

Wyjazd do Trójmiasta sprawił nam wielką przyjemność. Humor, pogoda i uśmiech na twarzach świadczyły o dobrej zabawie. Zobaczyliśmy sporo ciekawych miejsc, wiele się nauczyliśmy i zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć. Jeszcze długo będziemy wspominać tę wycieczkę.

Wpisany przez: MS

Galeria zdjęć: . Link otwiera powiększoną wersję zdjęcia.
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia