W naszej szkole realizowany jest Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Emocja”. Uczniowie klasy 5b zrealizowali już 2 moduł projektu pt. „Wyobraźnia”. Celem tego modułu było pobudzenie wyobraźni twórczej, fantazji i kreatywności. Nasza przygoda z wyobraźnią rozpoczęła się od określenia w naszych kącikach emocji samopoczucia uczniów na termometrze uczuć. Następnie uczniowie wysłuchali opowiadania „Żółty balonik”, gdzie dzieci musiały użyć swojej wyobraźni i zmienić zakończenie opowiadania. Powstało mnóstwo pozytywnych i ciekawych zakończeń opowiadania. Kolejnym zadaniem było wykonanie przez dzieci swojego balonika marzeń i kodowania z wyobraźnią. Wyobraźnia tutaj zadziałała, baloniki stały się różnymi zwierzątkami, postaciami z bajek, a nawet znanymi piłkarzami.
Uczniowie wysłuchali opowiadania „Kraina Wyobraźni i jej kreatywni mieszkańcy”, następnie odpowiedzieli na pytanie - czy chciałbyś mieszkać w takiej krainie Wyobraźni? Jako mieszkaniec kim byś był i co byś tworzył? Obejrzeliśmy wspólnie film „Miłość Bałwana” o poszukiwaniu sensu życia. Uczniowie namalowali Drzewko Wyobraźni, a na każdym płatku śniegu lub pierniczku opisali swoje największe marzenie. Wykonywaliśmy mapę myśli, opisywaliśmy czym jest wyobraźnia.
Z EkoEmocji uczniowie stworzyli ludziki z kasztanów, gdzie również przydatna była wyobraźnia. Następnie wysłuchali wiersza Romana Pisarskiego „Zielone serce” i odpowiedzieli na pytanie – jakie to jest Drzewo smutne i wesołe? Miało to za zadanie wyrabianie szacunku do przyrody , uwrażliwienie na jej piękno; określanie odczuwanych emocji.
Na koniec była relaksacja i ewaluacja. Podczas realizacji modułu było wiele pozytywnych emocji i wspólnej, wspaniałej zabawy.
Wpisany przez: K K