„Matematyka jest królową wszystkich nauk, jej ulubieńcem jest prawda, a prostość i oczywistość jej strojem” – J.Śniadecki
Tydzień z matematyką w Szkole Podstawowej w Gorzkowicach rozpoczął się od świętowania Międzynarodowego Dnia liczby Pi.
Pi – zwana również Ludolfiną – jest najpopularniejszą stałą matematyczną i jedną z pierwszych odkrytych liczb niewymiernych. 14 marca 2022r. uczniowie klasy 6a na lekcji matematyki obejrzeli film: Czy w liczbie Pi można znaleźć daty urodzenia każdego z nas? Wysłuchali również wesołej piosenki o tej liczbie. Poznali krótką historię liczby Pi a następnie odkrywali kolejne jej cyfry rozwiązując Pi – szarady. Dowiedzieli się jak Ludolfina znalazła się w kosmosie oraz wysłuchali wiersza Wisławy Szymborskiej pt. Liczba Pi. Na zakończenie lekcji tworzyli Pi – wyrazy.
Uczniowie klas czwartych i piątych wzięli udział w konkursie plastycznym „ Liczba Pi fascynuje od czasów starożytnych do dziś”. Nasi młodzi artyści wykazali się dużą kreatywnością i zaangażowaniem a wśród wyróżnionych plakatów znalazły się prace autorstwa:
Nikoli Klekocińskiej - kl.5c
Aleksandry Gierlik – kl.5a
Zuzanny Wojdalskiej - kl 5cm
Antoniny Rumik – kl.4b
Mai Korpas – kl. 5c
Uczniowie klas siódmych wzięli natomiast udział w Światowym Dniu Matematyki, którego inicjatorem w Polsce jest Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve.
Organizatorzy co roku zapraszają uczniów do konkursów, quizów i zagadek matematycznych. Rozwiązywanie zadań ma sprawiać uczniom przyjemność, wystarczy otwarty umysł i chęć do zabawy matematyką.
W tym roku hasło przewodnie obchodów Dnia Matematyki brzmiało: Matematyka, to jakiś kosmos. Uczniowie rywalizowali ze sobą, rozwiązując ciekawe zadania związane tematycznie z kosmosem. Była to wspaniała okazja do zaakcentowania ogromnej roli tej dziedziny nauki w życiu człowieka.
Zwycięską drużyną okazał się zespół uczniów klasy 7c w składzie:
Mikołaj Miler
Miłosz Miler
Jan Źródelny
Gratulujemy zwycięzcom a wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólne celebrowanie świąt matematycznych.
Wpisany przez: MS